I love quilts, especially antique quilts, either applique or pieced,
and I want to share my journeys in quilting !

But, my "Threads and Treasures" sometimes include embroidery, painting, or spinning wool
and weaving
.

It is great that you are visiting, and I hope you feel at home here.
I would love it if you left a comment.

My website is www.janequilter.uk




Thursday 29 December 2011

"Het Vleermuisje..........The Little Bat"

This small 3" block for the Balmesh quilt reminds me for some reason of the little baby bat....

Dit kleine 3 inch blokje voor de Balmesh quilt doet me zomaar denken aan het vleermuisje...

One morning in July 2006 my husband called me and said" Look what I found on the ground, I nearly stepped on it...."   On his working gloves sat the sweetest little bat I have ever seen...


Op een morgen in de zomer van 2006 riep mijn lief mij en zei "Kijk eens wat ik heb gevonden, ik was er bijna op gestapt......" Op zijn werkhandschoen zat het kleinste vleermuisje wat ik ooit heb gezien.


When I took it in my hand it crawled up and opened its little mouth wide..........


Toen ik het van hem overnam kroop het op mijn hand en opende zijn kleine mondje heel wijd......

I went inside the house and made a box with walls of towelling, so that he could climb. In a small dish I put some milk, and took a small paintbrush and put it in front of his mouth. He drank it! It was lovely seeing that.
Such a sweet little head with those big ears...


Ik ging naar binnen en maakte een doos klaar met wanden van badstof, zodat hij kon kruipen. In een kommetje deed ik wat melk, pakte een heel klein penseeltje, en hield het voor het kleine snuitje.  Het was zo schattig om te zien hoe hij die melk opdronk.
Zo'n lief klein kopje met die grote oren......

Unfortunately the little bat didn't survive. One of those sad things about life on a farm, where you are always close to life and death.
Till next time....

Jammer genoeg heeft het kleine vleermuisje het niet overleefd. Een van die akelige dingen op een boerderij, waar je wel heel dicht bij leven en dood staat.
Tot de volgende keer...

Jane

15 comments:

antique quilter said...

love the fabric in the center....oh your brave holding that bat in your hand!
Kathie

Dear Jo said...

Wat een schatje. Ik zou het ook heel akelig vinden als zo'n beestje het niet zou halen. Hier vangen we ook van alles op en zorgen er zo goed mogelijk voor.
Ik vind het blokje ook weer heel mooi.

Betsie said...

Wat lief zo'n klein vleermuisje, jammer dat hij/zij het niet gehaald heeft!
Hier vliegen er zomers ook héél veel rond, ze hangen allemaal onder de dakpannen, we hebben ze wel eens zitten tellen als ze tussen licht en donker gaan vliegen,.. 40 kwamen er tevoorschijn!!!!

Een voorspoedig en gezond 2012 gewenst!!!
Betsie!

Wieke van Keulen said...

Wat een belevenis, Jane. En wat mooi om zo'n vleermuis van zo dichtbij mee te maken. Ik vind het blokje ook echt iets van een vleermuis hebben. Misschien moet het de officiële naam gaan krijgen in de quilt-van-dale. Tja, leven en dood liggen soms griezelig dicht bij elkaar.

Anonymous said...

Lovely story. I'm enjoying the way you are making this quilt totally yours.

Millie en Miles said...

Vind jouw blog ook super leuk en ben gek op Engeland, lijkt me zo gaaf om daar al 30 jaar te wonen en zo knap dat je gewoon nog Nederlands spreekt en schrijft, liefs vanuit nederland

Tineke said...

Wat een klein vleermuisje zeg. Je blokje heeft er inderdaad wel wat weg van.

pauline said...

Hallo Jane,
door jou reactie op mijn blog kwam ik hier terecht. Wat heb ik genoten van je verhalen en de mooie foto's. Wat een mooiverhaal over jullie kat Lady, er spreekt zoveel liefde uit.
Maar ik je Balmesh quilt is prachtig en zo vol herinneringen. Ik ga je vanaf nu zeker volgen.
Hele fijne jaarwisseling en een goed en gezond 2012.

Busy Bee said...

Ohhh wat lief!!! Wat een klein prulleke om te zien zeg... Het is idd jammer dat het diertje het niet heeft overleefd. Je zal dat zeker vaker meemaken op de boerderij. Ik kan me goed voorstellen dat je dat moeilijk vindt hoor... Mooi dat dit quiltblokje die herinnering aan het vleermuisje weer naar boven bracht!

Groetjes Yvette

Nicola said...

Oh what a shame but you gave him a chance of life. The blocked reminded me of Holly.

Wilma Kuin said...

Oh wat een kleintje,... Niet doorvertellen hoor,.. ik ben er als de dood voor!!!
Hier vliegen ze in de zomer in het donker over je hoofd heen en dat gaat zo snel,... wel iets minder snel dan ik, ik vlieg dan naar binnen,... ;o)

Anonymous said...

Een prachtig blok Jane.
De rest van de foto's heb ik voorbij laten gaan. Groot of klein, ik vind vleermuizen niet zo fijn.
Midden in de stad zoeven ze in de schemering pal langs het hoofd. Brrrrr.

Guusje, said...

Mooi blokje en wat een mooi vleermuisje, ik heb er ook ooit eentje in huis gehad. Jammer dat deze het niet heeft overleefd ondanks je goede zorgen.

KijkDaarIs said...

wat vertel je lief over dit diertje...ik vind ze altijd iets griezeligs hebben...mijn broer maakte me altijd wijs dat als ze in je haar vlogen ..je ze er niet meer uit kreeg..

Elsbeth said...

Hallo Jane, ik heb je blog gevonden, leuk! Je reageerde op de Burntquilt, ja die is geweldig om aan te werken. Heerlijk om zo met kleuren te spelen. Ik blijf je volgen, groet, Elsbeth

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...