I love quilts, especially antique quilts, either applique or pieced,
and I want to share my journeys in quilting !

But, my "Threads and Treasures" sometimes include embroidery, painting, or spinning wool
and weaving
.

It is great that you are visiting, and I hope you feel at home here.
I would love it if you left a comment.

My website is www.janequilter.uk




Sunday 29 April 2012

"blokjes"......."small blocks"

First I want to thank you all for your lovely comforting comments on my blog about Elaine, 
my neighbour in Scotland. It did help me a lot.
In the meantime I have sewn all the 3 inch blocks around the centre....
It has been raining a lot here this past week, but one morning it was dry and not too windy, 
so I could take a picture outside.

Allereerst wil ik jullie bedanken voor alle lieve, meelevende en troostende reacties op mijn blog 
over Elaine, mijn buurvrouw in Schotland. Het heeft me echt goed gedaan.
Intussen heb ik alle kleine 3 inch blokjes aan het middenstuk gezet....
Het was even droog, en niet te veel wind, dus gauw even buiten op de foto. 
...but perhaps you would like to see some close-ups?

.......maar je wilt het misschien van wat dichterbij zien?
...and the lower cornerblocks...

..en de onderste blokjes...
top right...

rechts boven....
...and the last corner...I still don't know what to applique in the centre block - 
my initials, a date, or perhaps a sheep? Do you have any ideas?

...en onder....ik weet nog steeds niet wat ik in het midden zal appliceren - 
mijn initialen, datum, of mijn schaapje? Misschien heb jij nog een idee?
I found a lovely bird-fabric for the corner blocks, 
and I arranged it so that from every corner a bird looks at the house...

Voor de hoeken vond ik een schattig vogelstofje, 
en het grappige is dat vanuit elke hoek het vogeltje naar het huis kijkt...
There always were a lot of birds around the house...

Er waren ook altijd wel heel veel vogeltjes om het huis...
Often they were flying...

Vaak vlogen ze...
...and often they were just sitting in the branches, singing...

..en vaak zaten ze gezellig op een takje te zingen....
Now I am going to start working on the outbuildings around the house.
Bye for now...

Nu kan ik beginnen aan de schuren en stallen rondom het huis...
groetjes van
Jane

24 comments:

Thea said...

Jane ik ben er stil van. Wat een prachtige herinnering aan je vriendin. Dit zal goed zijn voor het verwerkingsproces.

Ineke said...

Wat mooi wordt deze herinneringsquilt, heel dierbaar!
Liefs en groetjes

Unknown said...

Jane, you are amazing. I always love looking at your blog and the beautiful work you share. I hope the sun comes out soon! :)

conny's quilts en creaties said...

Prachtig wordt het joh. Misschien kun je de initialen van je man en jou in dat blokje borduren?

ineke said...

Wow Jane wat mooi zit met veel plezier naar te kijken. Overal zie je wat leuks en wat een enige hoekjes.Vind het altijd knap als mensen iets ontwerpen en dit is zo'n mooi persoonlijk verhaal, daarom lijkt mij dat in het midden ook iets persoonlijks moet komen, maar ik weet zeker dat je er iets leuks voor verzint. Nog een fijn weekend groetjes ineke

Annelies said...

Die kleine blokjes maken het een prachtig geheel. Echt super !

Quiltpassion.blogspot.com said...

Wat een schitterende quilt, Jane!
Groetjes, Cisca

Marijke said...

Prachtig!!!! Wat ik in de lucht zou maken een wolk met een zon die half te zien is.... kan dan het gevoel symboliseren mooie en verdrietige tijden.....
groetjes Marijke

Helen said...

Love how this quilt is turning out. It is a beauty. Hope to see more in the near future. Happy quilting!

Miny said...

Wat een mooie herinnerings quilt wordt dat, prachtig met die blokjes er om.

Groeten Miny

Quilting Moesje said...

Bijna ongelofelijk mooi .....!

Simone

Hubertine said...

Stil word ik er van!!
Prachtig!!
Hubertine

Hubertine said...

Stil word ik er van!!
Prachtig!!
Hubertine

Guusje, said...

Hij wordt geweldig mooi en heel bijzonder.

antique quilter said...

I love how this is turning out
those little blocks all around are precious. I love the words you embroidered
I am sure the right thing will come to mind for the center but I do like the idea of a sheep!
Thanks for sharing
Kathie

Judith said...

Hi Jane, ik heb het al eerder gepost in een reactie, maar wat een bijzondere quilt. Wat een herinneringen, een heel mensen leven samengevat in stof. Erg knap en nogmaals heel bijzonder. Fijne koninginnedag@!

Dear Jo said...

Jane, complimenten!!!! Ik vind deze quilt in één woord geweldig!

Holly said...

Your quilt is amazing and quite beautiful. Thanks for sharing it.

LuAnn said...

What beautiful work Jane. I kind of like the idea of a sheep in the corner. I know whatever you do will be just wonderful.

Hennie said...

Wat een prachtig blok met al die kleine blokjes er omheen ! ! !

Groetjes Hennie.

Carin said...

Je mag er trots op zijn Jane, het middenstuk is schitterend !!

Millie en Miles said...

Wat een prachtige quilt en dat ter herrinnering heeeeeel mooi eigenlijk dubbel mooi. Prachtig !!!!

jolanda said...

ontzéttend mooi Jane!
groetjes, Jolanda

Carolien said...

Och Jane, wat prachtig! Zoals wij hier - ik weet het, slecht Nederlands - wel eens zeggen: ongelooooveloos mooi!

Fijne dag & liefs,
Carolien

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...