I love quilts, especially antique quilts, either applique or pieced,
and I want to share my journeys in quilting !

But, my "Threads and Treasures" sometimes include embroidery, painting, or spinning wool
and weaving
.

It is great that you are visiting, and I hope you feel at home here.
I would love it if you left a comment.

My website is www.janequilter.uk




Tuesday 19 August 2014

"...Long time....no see..."


Mijn laatste blogje is echt al heel lang geleden. In die tijd is er heel wat gebeurd.
Eind Juni zijn we op vakantie geweest naar Cumbria, het Noorden van Engeland. We zijn er al veel vaker geweest, maar het blijft altijd mooi. Ik wilde graag de Castlerigg Stone Circle bij Keswick weer zien,

It is a long time ago that I wrote my last blog! In that time a lot has happened.
At the end of June we went to Cumbria in the North of England.  We have often been there, and it is always beautiful. I wanted to see the Castlerigg Stone Circle near Keswick again,

en schetsen..

and sketch it...

gewoon even een vlug aquarel krabbeltje in mijn nieuwe kleine Moleskine schetsboekje.

just a quick aquarel sketch in my new tiny Moleskine sketchbook.

Een ander favoriet plekje is Aisgill Bridge...

Another favourite spot is Aisgill Bridge...

De vele oude boerderijtjes...

Many old hill farms....

en gewoon bergen...

and just mountains...

De Eden rivier met schaapjes...

The river Eden with sheep....

en weilanden...

and fields...

Omdat ik niet lang kon staan vanwege mijn pijnlijke heup, zat ik veel te schetsen vanuit de auto, zoals deze oude wegwijzer,

Because I could not stand long with my painful hip, I often sat sketching in the car. For example, this old road sign,

en de nieuwsgierige kalfjes...

and the nosey little calves..

Daarna had ik mijn heup operatie en vanuit mijn ziekenhuis bed keek ik uit op een boerderij met koeien, dus weer gauw even vastleggen.

Then I had my replacement hip operation, and from my hospital bed I could see a farm with cows, so I just had to sketch that too.

Handwerken ging eerst helemaal niet zo goed, want ik had vreselijk veel pijn de eerste weken, iets wat klaarblijkelijk niet volgens het boekje is. Met twee krukken kon ik ook niet veel beginnen, maar ik had nog een paar dingetjes die vastgezet moesten worden op de eerste rand van Love Entwined,

Stitching did not go too well at first, because the first weeks I was in terrible pain, which, from what I gather, was not exactly according to the book. With two crutches I could not start very much, but there were a few motifs that had to be stitched on the the first Love Entwined border,

met needleturn natuurlijk. 

with needleturn of course.

Vanwege de medicijnen kon ik niet erg duidelijk zien, maar het lukte toch.
Daarna zette mijn lief de mand met lapjes op tafel en toen kon ik ook mijn Home Sweet Home blok afmaken.

Because of the medicines I could not see very well, but I managed it.
Then my beloved husband put my basket with fabrics on the table so that I could get on with finishing my Home Sweet Home block.

Het leek me wel leuk om schaapjes in de tuin te zetten.

It was fun putting sheep in the garden. 
De schaapjes heb ik even van het Phebe patroon gehaald. 

The sheep are from the Phebe pattern.

Het allerlaatste blok is inmiddels ook bijna af. Het is het huisje in de wilgen straat, maar ik vind dat ze meer op snijbonen lijken!

And now the last Home Sweet Home block is also nearly finished. It is the Willow Street house, but to me they look more like runner beans!

Volgende keer meer over mijn nieuwe project!
Fijne dag!
 
Next time more about my new project!
Have a nice day!

Jane

45 comments:

Marguerite said...

Wat een prachtige schetsen heb je gemaakt. Zo knap zeg!
Zag je krukken op de foto staan dus die heb je nog steeds nodig.
Je quiltwerkjes zijn ook al zo prachtig.

susis quilts said...

your sketches are really wonderful,i am impressed,hope you are feeling better soon,susi

Chookyblue...... said...

I just can't draw at all.........I like the paintings but esp the farm sketch from hospital.......hope everything has healed well........

Judith said...

Ik hoop dat je heup inmiddels goed geneest, dat je er geen pijn aan hebt en je weer lekker bezig kunt met al t moois wat je ons altijd weer zien laat!

Chris said...

What an inspiration you are.

Heather said...

So happy to see you back. Your paintings and stitching are lovely. Hope you are feeling better soon.

martine said...

Hoop dat de pijn inmiddels verdwenen is en dat je weer mobiel bent. En wat een talenten heb jij. Vind je schetsjes heel mooi.

Esther Aliu said...

You're an inspiration Jane, so glad you're back. These sketches are lovely, its been years since I painted anything and seeing you create these moments makes me remember how soothing it can be to spend a day absorbed in this way. You're very talented.

Hope you can put away those crutches and feel better soon,

Glenda said...

Dear Jane my heart sang when I saw your link, Jane is getting better I have missed your blogs so much!!!!!!! How lovely it was to read your wee book, to me it was a story of before and after and so beautifully illustrated what a treat to be able to read it.; this after-noon I will read it to my DGS of 6 he will enjoy the story too. Hugs Glenda

Cheri said...

I hope you are soon feeling all better. Your sketches are beautiful. You have many talents. Good to see a post from you :)

Jill said...

You and your blog have been sorely missed. Some sewing is better than none. May you now travel the road to a quick recovery.

Tina said...

Welcome Back! We have missed you!! Your sketching and watercolors are so lovely and I'm very glad you can do a little bit of sewing. I hope you are feeling 100% better soon!!

Wilma Kuin said...

Oh wat kan je ook goed tekenen!! Wat een kanjer ben je toch,..

Marijke said...

Heb je gemist!!!
Als eerste wat ik zie aan je aquarellen... wauw wat heb je de kleuren goed getroffen niet te onderscheiden van foto's!!!
Wat zijn ze leuk vooral die met de schaapjes!
Och meis wat een narigheid met je heup en pijn hoop dat het snel veel beter zal gaan!
En als altijd mooi handwerk en errug nieuwsgierig wat er komen gaat!
Lieve groetjes van Marijke

Dear Jo said...

Fijn om weer wat van je te lezen!!! Hopelijk knap je nu snel op en ben je van de pijn af in de nabije toekomst.
Je blokken zien er weer mooi uit.
Groetjes, Jolanda

Rya, Rotterdam said...

Welkom terug. Blij weer een blogje van je te lezen. Je schilderijtjes in waterverf zijn geweldig; daar houd ik van.
Fijn dat het met je nieuwe heup de goede kant uitgaat.
Hoop je weer regelmatig te lezen.
Groet, Rya, Rotterdam

ineke said...

Hoi Jane fijn om je weer terug te zien.Wat een narigheid.Ik hoop dat het de komende tijd beter gaat. Je laat wel weer hele mooie dingen zien, wat kan jij mooi schilderen en je quiltwerk ziet er ook zo mooi uit.Wens je een fijne dag en hoop dat je gauw hersteld. Groetjes ineke

Monica said...

Wat verrassend mooie aquarellen kun jij maken, leuk in zo'n boekje jouw herinneringen van die mooie plekjes bij elkaar. Ik hoop dat je heup snel goed geneest.

Anne Marieke said...

Het was heerlijk je avonturen te volgen toen je aan het schilderen en schetsen was. Maar nog heerlijker dat je nu weer lekker aan het handwerken bent. Phebe's schaapjes voelen zich duidelijk thuis in jouw tuintje.

Je weet hoe ik denk over je schetsen en en schilderijtjes. Jij borrelt gewoon over van talent.

En je volgende project, tja, wat zullen we daar nou eens over zeggen. Nog maar even niets :)

Beterschap!

Ineke said...

Hallo Jane, blij dat je terug bent en hopelijk gaat het elke dag een stapje vooruit (letterlijk en figuurlijk), heb je vorderingen aan de LE gemist, kijk er naar uit hoe hij gaat worden. Vind het prachtig wat je tot nu toe hebt gedaan. En een nieuw project? spannend.
Ineke (Marcelineke)

Johanna Zweden said...

wat heb je dat mooi vastgelegd , en wat is het daar mooi!
Mis elke dag de Uk nog
Groetjes uit Zweden en een fijne dag

Ineke said...

Hallo Jane, wat fijn dat je weer terug bent. Gaat het goed met je heup? Wat kan je prachtig schetsjes maken en aquarellen. Je Love Entwined ziet er erg mooi uit en je andere werkjes van patchen ook ware beauty's.
Beterschap met je heup.
Liefs, Ineke

helen said...

So nice to read you again!!
Best wishes for a quick and full recovering!!

Floor said...

Zo te zien zijn je lezers je niet vergeten, leuk toch zoveel reacties?
Wat kunstig dat je "zomaar even snel vanuit de auto" zulke prachtige schetsen kunt maken.
Vooral die kalfjes vind ik zo mooi!
En dan vanuit je ziekenhuisbed een boerderij te zien.... dat is bij ons in de stad wel anders. Parkeerplaatsen en wegen vol auto's bijvoorbeeld.
Leuk die extra schaapjes op het blok. Die snijboonstraat vind ik toch ook best leuk hoor.
Fijn dat je weer terug bent in blogland en dat je weer een beetje met je quilts in de weer bent.

Carin said...

Jane ik geniet telkens van je aquarellen. Je zou ze in moeten lijsten en naast elkaar hangen, ze zijn echt prachtig !
Je rand van LE wordt ook weer mooi, net als je hsh blok. Die wilg lijkt inderdaad net een snijbonen boom hihihi ...

Flickenstichlerin said...

Dear Jane,
hope you are feeling better and you will recover completly soon. Your scetches and applique work is so beautiful. Thank you for sharing.
Greetings,
Sylvia

Phyllis said...

Ik vroeg me al af waar je was, maar dacht (gezien de tijd van het jaar) dat je op een lekker lange vakantie was. Heel wat anders dus. Hoop dat je je intussen wat beter voelt en dat het de goede kant uitgaat met de mobiliteit. Je hebt je tijd goed besteed, prachtig werk weer!

Susan said...

Lovely to hear from you again, I hope you're feeling much better and healing well. Your paintings really capture the countryside, I wish I could paint!

Marloeskreatief said...

Mooie schetsen jane en er is een hoop gebeurt ,hoop dat je weer goed gaat nu na zo n operatie zal wel even revalideren zijn
Lieve gr marloeskreatief ....fijn dat je er weeer bent

Ageeth Dorsman said...

Wat zijn je aquarelletjes prachtig, vooral die met de koetjes... Maar je nieuwste applicatiewerk aan de LE en de HomeSweetHome is als vanouds ook heel erg mooi, en zo leuk, met de Phebe-schaapjes. Ik hoop, dat je inmiddels al weer wat beter hersteld bent en vooral, dat je geen pijn meer hebt.
Groetjes van Ageeth

Debra said...

You can't keep an amazing artist down!! Jane, quite impressed with your sketches and watercolors - what breathtaking scenery. I believe that the stitching is therapy that is every bit as important as the physical therapy. Hope you are back on your feet soon and pain free! Welcome back, you were missed.

Diane-crewe said...

beautiful drawing and sewing x Hope you are feeling better and getting to be a bit more mobile x

Villa Zeezicht said...

Ik hoop dat je inmiddels weer helemaal opgeknapt en op de been bent, Jane! En fijn om weer van je te horen in Blogland. Ik zit helemaal te genieten van de prachtige aquarellen, wat zijn ze vreselijk mooi!!!!! Engeland is zo prachtig, fijn dat je dit met ons wil delen! Een heel voorspoedig herstel toegewenst, lieve groet!!

mamifleur said...

Bon rétablissement Jane et félicitations pour vos aquarelles ; elles sont belles comme vos quilts §
Amitié Mamifleur

conny's quilts en creaties said...

Fijn dat je er weer bent! Wat een prachtige tekeningen en aquarellen laat je zien. Ik wens je een voorspoedig verder herstel!

Tineke said...

Fijn om weer een boogje van je te lezen, had ze al even gemist. Hoop dat het ondertussen beter gaat met je heup.
Prachtige aquarellen heb je gemaakt.
Groetjes Tineke

Rebecca Grace said...

I hope you're feeling better now. Your Love Entwined and other applique projects look beautiful to me!

Sylvia said...

Inderdaad; long time no see....ik dacht dat het aan mij lag, dat ik je "kwijt" was in mijn lijst.
Wat een prachtige aquarellen maak je zeg!
Beterschap met je heup, dat is ook niet niks alles bij elkaar.
Groetjes Sylvia

Chris said...

Wat geweldig om zo in de natuur met aquarel alle schoonheid vast te leggen. En je doet het prachtig!! Als jij zo vanuit de auto schetst, zit je man dan rustig naast je? Of is hij dan ook met iets bezig.
Je hebt een intense tijd achter de rug. Ik hoop dat het nu allemaal beter gaat met je heup en je goed uit de voeten kan zonder pijn. Heel fijn weekend.

Willy said...

Prachtige aquarellen van een beeldschoon landschap. Ik kan mij voorstellen dat je hier steeds weer graag terugkomt. Leuke foto van jou schilderend. Je had toen een fijne afleiding van de operatie die er aan zat te komen. Gelukkig heb je die nu achter de rug, al is zulke pijn wel een tegenvaller. Hopelijk is het nu helemaal goed. Fijne nazomer,

margaholla54 said...

hoi Jane, ik had al zo'n idee dat je een nieuwe heup zou krijgen, wat een tegenvaller voor je dat je zóveel pijn hebt gehad, hoop dat de heup goed is en dat je straks weer heerlijk kunt rondhuppelen. Ik vind het altijd zo leuk om je blog te lezen en je prachtige quilts en ontwerpen te zien ben dus blij dat je weer terug bent.

Featheronawire Sally Bramald said...

So pleased you are back with us again. I was beginning to think you had dropped off the edge of the world. Get well and up and about soonest. xxx

Carin Wijnand said...

Wens je veel beterschap en heel veel energie om te oefenen met je nieuwe heup! Heerlijk om al je kunst- uitingen weer te zien. gr. Carin W.

Jantine said...

Oh wat een prachtige aquarels! Knap hoor. Sterkte met verder herstellen na je operatie!

Patio said...

I was blown away by your creations. I tried getting the patterns for your mysterious block but was unable to do so. Can you help?

Keep up the MOST interesting quilt creations I have ever seen

Pat Osborne from Pittsburgh, PA, USA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...