I love quilts, especially antique quilts, either applique or pieced,
and I want to share my journeys in quilting !

But, my "Threads and Treasures" sometimes include embroidery, painting, or spinning wool
and weaving
.

It is great that you are visiting, and I hope you feel at home here.
I would love it if you left a comment.

My website is www.janequilter.uk




Wednesday 29 October 2014

" Een weerbarstige vlinder en een gele bloem.......A stubborn butterfly and a yellow flower"


Er is weer een blok af van Caswell, het patroon van Corliss Searcey, verkrijgbaar bij Threadbear in Australie.

Another Caswell block is finished, from the pattern by Corliss Searcey, available from Threadbear in Australia.

Schud ik deze blokken nu zomaar uit mijn mouw?
Soms wel, maar deze keer was het echt een worsteling.
Kijk maar even mee naar de verandering in de vlinder en de gele bloemen. Zo begon het....

Do I just produce these blocks without problems?
Sometimes I do, but this one was a real struggle. 
Just have a look at the changes in the butterfly and the yellow flowers. This is how it started....

O nee hoor, dat kan niet - veel te geel! Dus op zoek naar iets lichters, maar ik heb bijna geen geel, waar zou dat nou door komen?

Oh no, much too yellow. So I search for something lighter, but I hardly have any yellow, now why would that be?

Dan toch maar die zachtgele, en het vlindertje moet ook veranderen, want die zat me ook dwars. En ook een ander lijfje natuurlijk.

Perhaps the soft yellow is the best, and I have to change the butterfly too, because that bothers me. And it needs a different body of course.

Maar dan krijg ik het idee om alle vorige blokken er eens bij te leggen. O nee, dat geel is nog veel te luidruchtig, daar moet echt iets anders voor gezocht worden. En het vlindertje staat me ook niet aan.
Eindelijk vind ik het stofje dat ik ook in het eerste blok had gebruikt. Dat was inmiddels bij het Stonefields stapeltje terecht gekomen. Wie heeft dat daar nu weer bijgelegd?

But then I have the idea of laying it next to all the other finished blocks. Oh, that yellow is still too loud, I have to find something different. And I don't like the butterfly either.
At last I found the fabric that I used in the first block. Somehow that had got itself with the Stonefields fabrics. Who put that there?

Ja zo is het eindelijk goed, dus de geeltjes er weer afgesloopt, en de nieuwe stofjes erop. Met het vlindertje, die een nieuwe vleugel, en z'n eerste lijfje weer terug heeft, ben ik nu ook blij. Intussen liggen er al vijf lijfjes naast me....;o)
Maar na dit alles ben ik dus eindelijk tevreden, hier is het nog een keer...

And at last this feels right, so the yellows need some reverse sewing, and the new fabric sewn in its place. The butterfly, who has a new wing, and his first body back again, is fine too. In the meantime I have got five little bodies lying here...;o)
But after all this changing around, I am finally happy with the result, here it is again...

We hebben ook nieuwe buren....ik ben dus niet de enige die dingen verandert...:o)

We have new neighbours as well....so I am not the only one who changes things...:o)

....mooie Welsh Black koeien en kalfjes, lekker zwart en wollig.

...nice Welsh Black cows and calves, lovely black and woolly.

En nu zit ik te wachten op het tweede gedeelte van Stonefields. Fijne dag! 

And now I am waiting for part two of Stonefields. Have a nice day!

Jane


40 comments:

Jacqueline said...

I like the changes you made.

Betsie said...

Het is een prachtig blok geworden, echt schitterende kleuren!
Je worsteling is heel goed uitgepakt!

Betsie!

Mrs. Sutherland said...

Goed dat je het veranderd hebt, anders blijf je je eraan ergeren. Niet dat het misstond, die tweede, maar als geel je kleur niet is gaat het toch storen.
En hoezo wachten op deel 2 van je Stonefields? Er ligt vast nog wel meer te wachten, zoals je prachtige LE, hoewel ik het begrijp als je dat even op een laag pitje zet, maar hij wordt ook zo mooi!
Groeten van Mar

Radka said...

After all that struggle - such a pretty block :-)
xx

Rebecca Grace said...

Yes, it was worth all of the extra effort. The butterfly is just perfect with the final fabrics and the whole block is balanced. Is that really the view you see from your home?! It is like a gorgeous pastoral landscape painting in a museum! You are very fortunate. Where I live, every field is being plowed down for housing developments.

Marguerite said...

Zo istie mooi! Trouwens wat gebruik je toch een mooie stofjes voor je blaadjes...

Annelies said...

Leuk je worsteling mee te maken. Mooie eindkeuze.

Nina Hobbysite said...

Je keuze in kleur is schitterend. Mooi blok weer. En gezellige mooie buren.

Judith said...

Knap hoor dat je zo worstelt! Jij ook een hele fijne dag, gisteren heb ik post ontvangen! Heel leuk, dank je wel.

margaret said...

good to have found you Jane, what a lovely piece you have created here and to have persevered with it till you got it perfect such patience you had there and so worth unpicking and redoing
What wonderful neighbours beats city life 100%

FLR said...

Fijn dat je dit laat zien, het is een mooi proces en een prachtig blok!
Wat heb je fraaie buren, bedankt voor de foto´s!
vrolijke groet,
Francisca

KijkDaarIs said...

Mooi geworden..lekker in je lapjes zoeken en dan "het "juiste kleurtje vinden ..heerlijk!!!
Gezellige buurtjes heb je gekregen !!!
Fine dag!

Sylvia said...

Nou ja Jane, het is in ieder geval de moeite waard geweest die veranderingen!
Het is een heel mooi blok geworden.
Succes verder, groetjes Sylvia.

baukje said...

Ja hoor deze is het helemaal. Ik ken dat wel, bij de huizenquilt die ik pas maakte heb ik ook heel wat daken extra gemaakt. En ineens heb je het!
Veel plezier met appliqueren

Carin said...

Hahaha moest lachen om die zin: heb intussen 5 lijfjes naast me liggen.
Inderdaad was het geel erg geel en hoe het blok nu geworden is, is helemaal super !!

Heleni said...

Oh oh waar ken ik die worsteling toch van.....Maar je hebt gewonnen hoor. Heel erg mooi geworden.
Wat een dotjes die nieuwe buren van je. Leuk uitzicht voor je.Fijne dag.

Carla A Few Of My Favorite Things said...

The changes you made, made such a difference. I love choosing fabrics and seeing how they play together. Beautiful block!

Rya, Rotterdam said...

Wat kun je toch beeldend vertellen.... ik beleefde de hele worsteling ingespannen met je mee. Het resultaat is er naar, hoor. Erg mooi!!
Groet, Rya, Rotterdam

Ineke said...

Wat een prachtig blok is dit weer geworden. En leuk dat je het hele proces zo met ons deelt.

ineke said...

Ja ik vind de verandering ook heel mooi. Soms is het wel een heel gestoei met al die lapjes. Fijne dag en leuke buurtjes hoor. ineke

Floor said...

O, dat geworstel met die kleuren!
Weet er alles van. Sommige mensen pakken gewoon wat en wij zijn dus uren aan het zoeken naar net dat juiste stofje wat het helemaal goed maakt.
Maar je hebt groot gelijk hoor. Geel, het vraagt zoveel aandacht. Zoals het nu uiteindelijk geworden is.... helemaal top!
En die koetjes.... zo eentje wil ik ook wel in de tuin :-)

Bev said...

Amazing! Your work is gorgeous and you seem to get so much done! It takes me forever! You are very inspiring!

Linda said...

I adore your fabric choices, as always!

Ineke said...

Applaus, wat heb je dit goed gedaan, al was het een worsteling met kleuren enzo ;-)
Wat een schattige buren, staat mooi zo in het landschap!

Liefs, Ineke

marga said...

Het worstelen is niet voor niets geweest hoor.
Het is een geweldig mooi geworden.
Groeten
Marga

Frederika said...

Na wat heen en weer geschuif is het heel mooi geworden. Goed dat je je daar de rust en tijd voor gunt. Dan wordt het echt naar tevredenheid

Elizabeth said...

Oh, wat een mooie beestjes ..., daar smelt ik van. Wat een geluksvogel ben je dat dit je uitzicht is!
De veranderingen aan je blok vind ik heel geslaagd. Natuurlijk kan het geel wel, maar als het nergens terug komt dan is het niet mooi. Zoals het nu is, zijn het echt jouw kleuren en is het je stijl. Tja, soms duurt het even maar dat hèb je ook wat!

Veel applicatieplezier weer en groetjes van Elizabeth

Quiltstudio Babette said...

Weer hartstikke mooi Jane!!

Groetjes Babette.

Every Stitch said...

I rather like yellow but I completely agree with your choice for this block - it was too bright to start with and looks wonderful in the end! I have to admit to changing applique fabric choices too - always worth it in the end :)

Nyla said...

Your block turned out lovely! Thanks for sharing your process to achieve it! That is helpful to know wonderful results can come with a little trial and error and perseverance!

Marloeskreatief said...

Ik vind ze allemaal eigelijk heel mooi maar dat zal jij Bter zien dan ik vanuit hier ,mooi werk

Marjan said...

Dat was dan zeker een worsteling. Maar het resultaat mag er zijn: echt prachtig!

Willy said...

Het is helemaal mooi zo. Goed dat je de moed niet zo snel opgeeft. Leuke knuffelzachte buren heb je. Fijne week,

Chris said...

Prachtig Jane, dat blok. Wat doe je dat toch fijntjes en precies!!

Guusje, said...

Wat een prachtig mooi blok is dit weer geworden.

Angie in SoCal said...

Just right working of that block, Jane. It's beautiful. I invite you to link to Hexie Weekend as we love to see all kinds of eye candy. Blessings!

Marijke said...

Wat een prachtig blok ik geniet van je mooie handwerk!
groetjes van Marijke

ria vogelzang said...

Hi Jane, wat een prachtige blokken! Dat wordt weer een pracht van een quilt.
De Stonefields is ook zo'n beauty.
Geniet ze! Ook van die schitterende buren!
Groet uit Nederland.

Annemieke said...

Ondanks de veranderingen lijkt het toch of je hard gaat. Het resultaat is echt mooi. De koeien zijn ook mooi zeg, lekker wollig lijkt me.
Groetjes
Annemieke

ES said...

Are you keeping well? I have missed you blogging. X

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...