I love quilts, especially antique quilts, either applique or pieced,
and I want to share my journeys in quilting !

But, my "Threads and Treasures" sometimes include embroidery, painting, or spinning wool
and weaving
.

It is great that you are visiting, and I hope you feel at home here.
I would love it if you left a comment.

My website is www.janequilter.uk




Wednesday 1 October 2014

"Home Sweet Home Top finished......"


Het was zo ver gisteravond, en de rand zat er aan.
Zoals je kunt zien, is het toch de laatste rand geworden.
De blauwe maakte het geheel wat koel, en de roze verbleekte alle kleuren, maar deze staat echt mooi overal bij, en er zit toch nog veel roze in.

Last night I finished sewing the border on the blocks.
As you can see, I chose the last one. Although I loved the blue fabric, it made the quilt too cool, and the pink one seemed to bleach all the colours. But this one lifts the darks and the lights beautifully. And it still has a lot of pink in it.

Het ging eigenlijk best snel, dat met de hand aanzetten. De stof van Lecien is nogal glibberig, dus ik kwam op het idee om het voor te rijgen, ongeveer anderhalve cm van de rand. Net als vroeger toen ik tien was en naailes kreeg. Alles moest eerst voorgeregen worden.

Actually it went quite quickly, sewing everything by hand. The fabric by Lecien is rather slippery, so I had the idea of pre-basting the seam, about half an inch from the edge. Just like when I was ten, and had sewing lessons, everything had to be pre-basted.

Het hielp wel, geen geprik van spelden, en alles zat mooi stevig vast, zodat ik hem er gemakkelijk aan kon zetten.

It did help, I wasn't bothered by pricking pins, and everything stayed nicely together, so that I could easily sew along the seamline.

Daarna waren de hoeken aan de beurt. Daar deed ik hetzelfde mee. Een rand plat neerleggen, de andere erop dubbel  gevouwen, en toen voorgeregen, daarna kon ik het gemakkelijk met applique vast zetten.

Then it was time for the mitred corners. I did the same with that. One length of fabric I laid out flat, and the other one I folded double on the top of it, and pre-basted again. Then I could easily applique the seam.

Al heel gauw waren ook de hoeken klaar, en mijn quilt top was helemaal af. Als je deze quilt ook wilt maken, hij staat in het boek Home Sweet Home van Barb Adams en Alma Allen. 

Very quickly the corners were done too, and my quilt top was finished. If you want to make this quilt too, the pattern is in the Home Sweet Home book by Barb Adams and Alma Allen.

Buiten wordt de eikenblad hortensia steeds mooier en herfst achtiger.

Outside the oak leaf hydrangea is getting more and more beautiful.


En ik ga verder met de Caswell blokken, maar omdat ik nu de Home Sweet Home top af heb, mag ik ook weer iets nieuws erbij beginnen. daarover volgende keer meer.
Fijne dag!

And now I shall carry on with the Caswell blocks, but because I have finished the Home Sweet Home top, I am allowed to start something new and exciting as well. More about that next time.
Have a good day!

Jane

36 comments:

Phyllis said...

Hij is prachtig geworden! En de schuine hoeken van de rand zijn heel netjes geworden, ik heb dat pas een paar keer gedaan en altijd 'gewoon' genaaid, maar vond dat wel altijd een heel gedoe. Volgende keer ga ik het eens op jouw manier proberen, dank voor de tip!

slrquilts said...

Your quilt is lovely. I have also made Home Sweet Home and it is one of my favorite quilts. Thanks for sharing.

frameless mind said...

Je HSH is erg mooi geworden Jane. Een zéér geslaagde keuze voor de randstof!!!Ik ben een groot bewonderaar van je prachtige handwerk en vooral ook je applicatiewerk. Ik begrijp dikwijls niet hoe jij al die kleine stukjes stof zo perfect op de stof geappliqueerd krijgt.Groetjes Liliane

Nina Hobbysite said...

Zo mooi! Perfecte kleur rand ook.

Teresa Rawson said...

Well done on your beautiful finish! Your mitered corners are so perfect. I hand baste sometimes as well...always takes less time than the seem ripper, LOL!

Anne Marieke said...

My goodness me, Jane, you have created another masterpiece.
I just love it.

And want to start mine now ;o)

Can't wait to see how you will quilt it.

Elaine said...

Congratulations on a stunning finish! Love the border fabric you have chosen. Can't wait to see what you start, could sit be Stonefields? (wink)

Carla A Few Of My Favorite Things said...

Great choice and beautiful quilt! Looking forward to what your new adventure will be.

Marguerite said...

Weer een meesterwerkje van jou hand. Zo mooi. Zo knap.
Ben benieuwd wat je en nu 'bij gaat nemen'...
Groetjes Marguerite

quiltlodge gerda said...

Jaaaa, mooi geworden. Goed idee ook om de rand er met applique in de hoeken te doen. Heb ik nog nooit aan gedacht maar vo
Gende keer ga ik het zeker ook zo doen. Dank je wel!
Groetjes

Karens Quilts, Crows and Cardinals said...

Congratulations on a spectacular finish Jane. I love the darker border and your workmanship is perfect! Always inspired when I stop by. Thanks for sharing your beautiful work with us! Karen

conny's quilts en creaties said...

Wat een mooi resultaat Jane. Ik zie dat je de scallops niet hebt gemaakt, maar zo is het ook heel mooi geworden. Veel plezier met het doorquilten van deze beauty!

Bev said...

SO beautiful! I can't believe that you get more done by hand than I do on the machine! Just lovely! You are such an inspiration!

Cheri said...

Perfect border, very pretty frame for the applique. I love that you do mostly handwork. I do less and less with my sewing machine. I am just drawn to the hand work.

ineke said...

Wat een goede keuze. Echt de perfecte rand. Mooi aangezet(Grappig zo heb ik het ook vroeger geleerd, rijgen en doorslaan), maar het resultaat is er ook naar. Fijne avond en veel plezier bij de volgende Blokken of het nieuwe project. Groetjes ineke

Huize Krul quilts said...

Deze donkere rand maakt het helemaal af. Weer een hele mooie quilt geworden. Heel veel plezier met je nieuwe project ;-)

Groetjes Coriene

Judith said...

Mooie keuze! Veel plezier met je nieuwe project

JanetD said...

Another lovely finish Jane. Is this one a keeper for you? I have been eyeing that book for some time and will need to just break down and buy it soon. They also have a jigsaw puzzle of the cover quilt that looks like fun, and a faster finish.

Ineke said...

Goed gekozen Jane, een prachtige rand voor deze top met huizen.

Liefs, Ineke

Floor said...

Mooi die rode rand.
Heb zelf ook rozenstof van Lecien, inderdaad glibberige stof.
Mooie top geworden, met leuke huizen.
Ben heel benieuwd wat je volgende project zal zijn.

Sis Voorn said...

Weer een topper !

Janet said...

So very pretty! The border sets it off beautifully! I can't wait to see what you start next!! :0)

Jill said...

Your border fabric choice is lovely and nicely frames the house blocks thank you for showing how you mitered the corner.

Monica said...

Wow, hij is schitterend, mooie rand ook, Chapeau~. Ben benieuwd waar je nu aan gaat beginnen

Bed, breakfast en quilts said...

Wat een goed idee om deze rand er aan te zetten, het origineel vond ik heel veel steekjes!

Monica said...

Congratulations, it is beautiful! I agree, basting is much better than pins, and just as fast, I think.

Can't wait to see what's next! I admire your ability to wait until this one was done. :D

Nyla said...

Lovely border choice, well done!

Avon said...

Jane, I just wanted to tell you again how much I enjoy following your blog.

An American friend

My name is Riet said...

Hij is prachtig geworden Jane. Dingen die ik wat moeilijk vind rijg ik ook graag van te voren. Dat geeft rust. Ik ga eens kijken of it dat boek kan vinden.
Fijne dag!

Kleine Vingers said...

Mooi hoor.
Groetjes

marga said...

Ik weet maar een woord voor deze quilt "Prachtig".
groeten
Marga

Marjan said...

In één woord: fantastisch, Jane!! Geweldig mooi! Gefeliciteerd met dit prachtige resultaat!

Chookyblue...... said...

love the blocks........this quilt looks wonderful..........

Mrs. Sutherland said...

Wat maak je een mooie dingen! Ik "lurk"al een tijdje, en geniet van alles dat je laat zien. Deze quilt staat ook nog op mijn verlanglijst, voor ooit!
Groet, Mar

Sew Create It - Jane said...

Looks fabulous! Great job!!

Annemieke said...

Mooi geworden met de rand.Mooie warme kleur. Altijd zo bijzonder: dan denk ik hij is zonder ook mooi en dan zie ik je rand er omheen en weet ik gelijk dat hij het helemaal af maakt. Ben benieuwd naar je nieuwe plannetje!
Groetjes
Annemieke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...