I love quilts, especially antique quilts, either applique or pieced,
and I want to share my journeys in quilting !

But, my "Threads and Treasures" sometimes include embroidery, painting, or spinning wool
and weaving
.

It is great that you are visiting, and I hope you feel at home here.
I would love it if you left a comment.

My website is www.janequilter.uk




Tuesday 25 November 2014

"Stonefields Lambs.......Stonefields Lammetjes"

Mijn Stonefields blokjes zijn af voor deze maand, maar wel een beetje anders.
Van deze Oscillateur moesten er twee gemaakt worden...


My Stonefields blocks for the second month are finished, but they are a little bit different.
I had to make two 'Oscillateur' blocks.....

...en dat heb ik dus ook gedaan.


....and I did both of those.

Ik lijm de deeltjes niet op de achtergrond, want zoals je denk ik al weet hou ik helemaal niet van lijm of stijfsel of zulke dingen. Dus ik rijg ze er gewoon even vlug op, en ga daarna needleturnen.


I don't glue the fabrics onto the background, because as you may know, I don't like glue or starch or anything like that in my quilts. So I just quickly baste them on, and then I can needleturn.

Er moesten ook twee Square Pegs komen, maar ik denk dat ik de ster in de roze ga vervangen door iets anders. Dit valt niet echt op als een vierkantje.


There had to be two Square Pegs, but I think I might replace the star with something else. This does not look much like a square.

En er moesten ook twee van deze Little Stars blokjes gemaakt worden....  


There had to be two of these Little Stars blocks...

Wat vond ik dat een verschrikkelijk saai werkje, dus voor de tweede heb ik er iets anders van gemaakt....weer op z'n Iers..

Weet iemand hoe de film heet, waar Susan's Stonefields quilt in voorkomt?

But I found doing this block so incredibly boring, that I thought of something else....with an Irish flavour...
Does anyone know the name of the film for which Susan made the Stonefields quilt? 

We hebben de laatste dagen veel mist gehad, wel een mooi gezicht...


We have had a lot of mist in recent days, a lovely sight....

En toen kwam eindelijk de eerste vorst van dit najaar...


And then came the first frost of this autumn...

Het is maar goed dat de buren zo'n lekker warm jasje aan hebben..


It is just as well that the neighbours have lovely warm coats on...

In huis bij de kachel is het ook lekker warm, fijn om Stonefields hexagon bloemen te maken..


Sitting inside by the woodstove is nice too, lovely weather for making Stonefields hexagon flowers...

Elke maand maak ik er zeventien, van de stofjes die ik ook voor de blokjes heb gebruikt...


Every month I make seventeen of them, of the fabrics I have used for the blocks...

En eigenlijk wel bizar dat in de klimmende hortensia al weer grote nieuwe knoppen zitten, terwijl het nog niet eens winter geweest is!


It seems bizarre that there are big new buds in the climbing hydrangea, when the winter is coming!

Maar het is wel overal een prachtig gezicht, ook vanuit de keuken...


But it all looks so nice, also from the kitchen...

Sommige blaadjes zien er erg vreemd uit..


Some leaves look very strange...

...en een andere hortensia heeft mooie wit-gerande blaadjes..


..and the lacecap hydrangea has lovely white edged leaves...

...terwijl de buddleia in een eigen sprookjeswereld staat.


....while the buddleia stands in its own fairy world.

Ik ga nog maar weer verder met bloemetjes..


I shall make some more flowers...

Fijne dag!



Have a nice day!

Jane

44 comments:

Annelies said...

Mooie blokjes en hexjes. Heerlijk om er zo je eigen draai aan te geven.

baukje said...

Prachtige blokken heb je weer gemaakt. Wij moeten de eeste vorst nog krijgen. Alles staat nog in bloei. Ik heb prachtige salvia's in bloei, ze zijn wel een meter hoog. Dat is echt uitzonderlijk dat ze zo lang en zo mooi kunnen doorbloeien.

Frederika said...

Wat een mooie blokken. Inderdaad het roze kan wel een beetje meer kleur in het midden gebruikenHier is inmiddels de eerste sneeuw al weer geland.
Je foto's zijn prachtig.

Frederique said...

Cute blocks!

Jacqueline said...

Your attention to detail and precision in your work is beautiful. I am glad I found your blog. The pictures of your view is also beautiful. Thanks for sharing.

Susan said...

Your blocks are beautiful. I love the fussy cutting details, and that you are adding your own details here and there. I could probably make a quilt of the oscillator blocks, how did you stop at just two? Beautiful views of your countryside, quick a contrast to the dry, brown landscape we have at the moment.

betty prins said...

Prachtige natuurfoto's, mooi de vorst op de hortensia!
Je Stonefields blokjes zijn mooi, het is ook zo leuk om deze quilt te maken.

Carolien said...

Je blokken zien er weer prachtig uit!

Groetjes en liefs, Carolien

Carolien said...

Je blokken zien er weer prachtig uit!

Groetjes en liefs, Carolien

Marjan said...

Schitterende blokjes, Jane! En de hexjes zijn ook prachtig. Wat laat je ons weer meegenieten van het natuurschoon om je heen: fantastisch!

Annemarie said...

Wauw echt schitterend je blokjes! Ik ga jou planning opvolgen en ook elke maand 17 hexagonnen maken van de stofjes die ik gebruikt heb. Want hexagonnen maken vind ik eigenlijk helemaal niet leuk en op deze manier gaat het gaande weg. Prachtige natuur foto's zeg. Twee jaar geleden ben ik verliefd geworden op Wales. We hopen zomer 2015 er weer heen te gaan. Groetjes, Annemarie

Marguerite said...

Zo wit als bij jou door de vorst hebben we hier nog niet gehad. De ijsbaan staat ook nog steeds droog, vorige week liepen de schapen er nog op.
Maar ohhh wat zijn jou blokjes weer mooi. Wat heb je toch een mooie stofjes. Het lukt je iedere keer weer. Hihi....
Groetjes Marguerite

Nancy said...

It’s going to be such a lovely quilt. Great fussy cutting.

Every Stitch said...

What fun you are having with the fussy cutting! I am doing a spot-the-fabric ...some lovely old lines going in there. They are all gorgeous! Beautiful frosty garden photos too :)

Heather said...

Just lovely. I love seeing your version come together. The sheep and clover are darling!

Kyle said...

Your blocks are beautiful especially because of the fussy cutting and your attention to detail. The frosty photos bring a quiet softness to a cold morning.

FLR said...

Bedankt, ook deze manier van appliqueren ga ik proberen. Tot nu toe bevalt de lijm goed, maar eigenlijk houd ik niet zo van extra hulpmiddelen ;-)
Ik bewonder je applicatiewerk zó, wat een kunst en zo mooi op patroon. Je buren lijken me heel gezellig en rustgevend, prachtige beesten!
Ik heb weer genoten!
groetjes, Francisca

Bunny said...

Your work is always very inspiring.
Hugs Bunny

Evelyne said...

Mooie blokken van de Stonefields.
Wat heb je een leuk blokje gemaakt met de schaapjes.
Leuk om zo je quilt eigen te maken!

groetjes, Evelyne

Glenda said...

Oh Jane what a lovely visit I have had this morning, no I have been here so long it is after-noon now LOL. Not sure what I got lost in the most the lovely fabrics and blocks you are doing or those lovely views and photos of the garden. How wonderful it was to see the first frost and the cows and thinking of you sewing inside warm but seeing that view. Hugs Glenda

Tina said...

Beautiful job! Thanks for showing how you baste your appliqué pieces - I think I will have to try your technique since I don't really care for starch or glue on my appliqué pieces either. Lovely pictures of your countryside!!

Phyllis said...

Wat een heerlijke, mooie blogpost weer. Je blokjes zijn prachtig en natuurlijk maak je het weer eigen, enig. Ben altijd onder de indruk van je technieken, dat je dat needleturnen zo mooi kan, top! En wat zijn de foto's van je woonomgeving weer prachtig, bijzonder, hoor.

Supergoof said...

heerlijk om nog gewoon in m'n pyjama te zitten en jouw blog te lezen, genieten van 't countrylife en het quiltwerk.
MOOI!
Groetjes uit het Brabantse Land!
:o)

audrey said...

Love the little stars block especially! So fun with the fussy cutting.:)

Shirley said...

Looking wonderful Jane. Enjoying seeing your version come to life. Not sure the name of the film has been released yet. I am curious too. Love frosty weather.

margaret said...

beautiful needle turning, like you i do not like glue on fabrics. The hexie fussy cutting looks great You are having it colder in Wales here in Leeds no sign of frosts yet, request you keep them there. Photos however are lovely

Diana said...

Wat zijn je blokken weer leuk geworden, allemaal vogeltjes in je sterrenblok leuk. Ik probeer nu ook meer needleturn toe te passen maar vind dat nog behoorlijk lastig. Hoe zorg je ervoor dat je de stukjes goed positioneert? Dat is wat bij mij nog wel eens mis gaat (o.a. bij de oscillateur).
Wat betreft de film, dat wist Susan ook niet want ze werkt met name samen met mensen die het interieur van de set bepalen. Haar vermoeden was een film over de familie Guinness maar dit is niet zeker.

frameless mind said...

Wat heb jij toch mooie stofjes Jane! Het valt allemaal zo perfect in elkaar bij jouw blokjes. Dit gaat een TOPquilt worden. En wat woon je op een mooie plek daar in Wales! Fijn dat je ons laat meegenieten!!!

Plum Cox said...

What exquisite work, Jane! Breathtakingly beautiful, as ever! I love the shapes in those swirling blocks at the top.

Carin said...

Wat een prachtige blokjes weer, die je er zelf bij hebt gemaakt met d elammetjes is een schatje !
Mooi die foto's met dat rijp op d eplanten, het is inderdaad te zacht weer voor deze tijd van het jaar. hier komen ook overal uitlopers op planten.

Bev said...

I don't know which is more beautiful...your work or your view! Thanks, as always, for the inspiration! XO

Ageeth Dorsman said...

Ik zie heel wat Stonefields voorbij komen tegenwoordig, en dat kan ik me ook heel goed voorstellen, want het moet een feestje zijn om deze blokjes te maken. Maar... die van jou vind ik persoonlijk toch de allermooiste, zo netjes en zulke leuke fussycut-motiefjes. En ik sluit me natuurlijk helemaal bij je aan, met dat lijmen enzo... Ook met vorst is het bij jullie echt prachtig, zo verstild en ingetogen. En hier zag ik inderdaad ook een hortensia met knoppen en ik vroeg me echt af of dat wel goed gaat komen als het nog gaat vriezen. Geniet van je prachtige werk en je prachtige omgeving!
Groetjes van Ageeth

conny's quilts en creaties said...

Wat een mooie blokjes en prachtige foto's!

Floor said...

Gek toch, dat een mens verliefd kan worden op zulke mooie blokjes... :-)

ineke said...

Mooie plaatjes zowel van de quilt als van je omgeving. Ik vraag me ook af welke film het is, heb gegoogeld maar zonder resultaat. Wordt vast wel een keer bekend. Fijne avond ineke

Deb @ Frugal Little Bungalow said...

Such pretty blocks and hexies :) Cute little sheep !

Here we have had bitter cold, and snow etc. but we had a warm-up for two days and lo and behold, there was a little yellow pansy blooming. She is done now..it is back to snow time : )

Heleni said...

Wat een schattig eigen blokje Jane. Maar met de vier vogeltjes vind ik ook geweldig. Ik ben gek op vogeltjes.
Wat een prachtige winterse foto's heb je gemaakt. Misschien is het verstandig om de hortensia's onder te dekken.
Van teveel vorst worden ze niet blij.

Mrs. Sutherland said...

Wat een mooie blokjes! Ik vind die rose nogal meevallen, maar een foto kan natuurlijk vertekenen. Je schaapjes zijn enig, en je vogeltjes helemaal top. Ik ben dol op vogels. Toen we hier kwamen wonen vond ik de musjes wat mager allemaal, maar na tig potten pindakaas heb ik het gevoel dat ze allemaal obesitas hebben. Nou ja, hebben ze in elk geval een lekker laagje voor als de vorst in gaat vallen! Wat heb je een prachtige foto's gemaakt van het buitengebeuren. Echt schitterend! Hier hebben we nog niet echt vorst gehad, maar op sommige plaatsen in Holland al wel. Ik hou van het landschap in de vorst!
Groet, Mar

Marloeskreatief said...

Wat leuk allemaal en die schaapjes maar ook je leuke stofjes

Ryegirl said...

Your fabric choices are wonderful!!

Saskia Smit said...

Wat maak je weer mooie bloemetjes. En de film van Susan ben ik ook benieuwd naar.

Marijke said...

Mooi applique blokken heb je weer gemaakt. En ooo wat mooi de foto's van de vorst! geweldig!
fijne dag,
groetjes van Marijke

Stitches said...

I love the fabrics you are using in this quilt. The blocks look just perfect and it will be a lovely quilt when you are finished. And the outside pictures are very interesting, I love seeing your yard and flowers. I am so envious of your work, it's beautiful...

mary-myneedlethead.blogspot.com said...

Beautiful Work!! Hugs, Mary

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...