I love quilts, especially antique quilts, either applique or pieced,
and I want to share my journeys in quilting !

But, my "Threads and Treasures" sometimes include embroidery, painting, or spinning wool
and weaving
.

It is great that you are visiting, and I hope you feel at home here.
I would love it if you left a comment.

My website is www.janequilter.uk




Wednesday 28 December 2016

"December in Cumbria"


Het is me het jaartje wel geweest. Eerlijk gezegd ben ik blij dat het bijna over is. 
Er waren veel problemen en veel verdriet. Maar gelukkig ook mooie dingen, zoals de omgeving waar we sinds Juni wonen. 
We hebben veel gewandeld, ook als het vroor...

It has been a turbulent year! To be honest I am glad it is coming to an end! There were a lot of problems and a lot of sadness. But I am glad to say that there were also beautiful things, for example the area where we have lived since June.
We walked a lot, also when it was freezing....

De landweggetjes hadden van die mooie bevroren plasjes..

The country roads were full of frozen puddles...

Vond ik vroeger altijd zo leuk om op te stappen (nog wel hoor.. :))

When I was a child I loved to step on them (actually I still do.. :))

Langs de muurtjes bleef het vaak nog lang wit....

Along the stone walls the grass stayed white for a long time....

.....en je zag de adem van de schapen....

...and you could see the breath of the sheep....

Op de valreep heb ik ook nog het laatste Caswell blok gemaakt. Ik wil een vierkante quilt, dus heb ik er nu 25 inplaats van 30. Ik ga nog even nadenken over de rand.

At the end of December I also finished my last Caswell block. I want a square quilt, so I am making 25 instead of 30. Now I have to think about the border.

Soms waren er ook mooie luchten... 

Sometimes there were beautiful skies....

...en leek de sneeuw op de bergen roze.

.....and the snow on the mountains looked pink.

En dan was er mist, waardoor alles weer anders leek. 

Then there was a heavy mist which made everything look different again.

Tussen alles door zijn er schapen, allerlei soorten, maar vooral Herdwicks, de schapen die thuishoren in Cumbria.

Everywhere there are sheep, different types, but especially Herdwicks, the Cumbrian natives.

Nu alle Caswell blokken af zijn, kan ik weer verder met mijn geliefde Baltimore quilts.
Eerst is Mary Simon weer aan de beurt. Deze prachtige antieke Baltimore quilt, waar ik in 2009 op slag verliefd op werd.

Now all the Caswell blocks are finished, I can carry on with my beloved Baltimore quilts.
First it is Mary Simon's turn. I fell in love with this antique and beautiful Baltimore quilt in 2009.

Het blok waar ik nu mee verder ga heeft 186 deeltjes. Ze worden allemaal uit freezer paper geknipt...

This next block has 186 parts. They are cut from freezerpaper.....

Daarna worden ze allemaal op de stof gestreken....

Then they are ironed on the fabric.....

Intussen kan ik ook wat voorbereidende Reverse Applique doen. Er zijn veel rozenknopjes...

In the meantime I can also do some off-block reverse applique on some of the parts. There are a lot of rose-buds...

...en een vaas en andere bloemen....

....and a vase and other flowers.....

Ik verveel me niet! 
Fijne dag!

I am not getting bored! 
There was also a question from Helena, and I could not answer it because she is on 'no-reply'. Delft ceramics are mostly blue, but not always, Helena. Google it and look at images!
Have a nice day! 

Jane



22 comments:

Marja Rijnsburger said...

Ik hoop dat 2017 een mooi jaar gaat worden voor je.
De omgeving waar jullie nu wonen is in ieder geval prachtig net als de quilt waar je mee bezig bent.
Groetjes Marja

Ineke said...

Een heel goed, gezond en rustig 2017 voor jou en allen die je lief zijn , Jane. Met heel veel mooie quilts, veel lapjes
en wandelingen door die prachtige natuur daar.

Rachel said...

Good to know that Cumbria is keeping you entertained!

Ineke said...

Ik wens je een prachtig gelukkig en gezond 2017. En dat je nog veel mag handwerken, zo mooi!!!
Liefs, Ineke

Annemieke said...

Prachtige foto's! Ik kijk erg graag naar je mooie en gecompliceerde applicaties. Veelgeluk en voorspoed in het nieuwe jaar,
groetjes
Annemieke

Karen - Quilts...etc. said...

hope the new year goes well! I agree it was a bad year in a lot of places and I'm ready for a better year

Ageeth Dorsman said...

Ik hoop, dat je na een turbulent jaar je rust en geluk mag vinden in het prachtige Cumbria. Uit je schitterende foto's kan ik opmaken, dat je omgeving adembenemend is, zo mooi. Ook adembenemend mooi is je laatste Caswell blok. Zo heerlijk, al die kleine deeltjes voor Mary Simon ( trouwens.. heb jij het patroon via het Dar museum; over 3 maanden kom ik daar wellicht, en een heuse Baltimore staat nog op mijn verlanglijstje). Een goede jaarwisselong gewenst en een mooi begin van 2017!
Groetjes van Ageeth.

Janet said...

Thank you for sharing with us your beautiful pictures! Your Caswell block is so pretty :0) I look forward to watching your progress with your Baltimore Album quilt! May 2017 be filled with much happiness for you.

margaret said...

some wondetful photos you have shared today and can see ypu love living in the Lake District. My nephew is enjoying a few days in Keswick with his wife and youngster

Heleni said...

Wat is het heerlijk genieten van je prachtige foto's, laat staan dat je er woont....zo mooi, zo natuur, zo vrij. Geweldig.
Weet je Jane, als ik jouw schitterende applicaties zie, krijg ik kippevel. Dat wil zeggen dat het me raakt. Wat hou ik van je werk.
Ik hoop dat het nieuwe jaar een fijn jaar voor je zal worden. Met een goede gezondheid en veel tijd voor het liefste wat je doet.
Groetjes

Floor said...

Wat een prachtige foto's zijn dat, daar kan je de hele dag van genieten.
Ook de nieuwe quilt die je gaat maken beloofd weer heel wat kijkplezier voor ons, en maak-plezier voor jou natuurlijk.
Zwaar voor je dat je zo'n moeilijk jaar achter de rug hebt.
Ik wens jullie voor 2017 veel geluk, gezondheid en creativiteit.
Liefs,
Floor

Marjan said...

Wat woon je in een geweldige omgeving, Jane, en wat maak je er prachtfoto's van... Ik wens je een rustiger nieuw jaar toe met veel voorspoed en gezondheid. En met veel tijd en inspiratie voor je weergaloze applicatiewerk!

Carin said...

Jane zoals ik al zei, ... wij gaan ervoor, we maken van 2017 gewoon een super jaar ;-)
De foto's van Cumbria zijn weer om te zoenen, wat een mooie foto's. Die met die boom tegen die oranje lucht, die is zo mooi.
Je caswell blok is ook weer een plaatje en je hebt je handen weer vol aan een nieuw blok.
Ik wens je alvast een heel goed uiteinde en een mooi begin van "ons" super jaar ;-)

Michelle said...

What beautiful blocks! Beautiful landscape as well... Happy New Year, and thank you for being such an inspiration.

My name is Riet said...

Wat woon je daar prachtig Jane en wat maak je toch mooie quilts. . Zo mooi dat Caswell blokje dat je laat zien. .
Ik wens jou en allen die je lief zijn een goed en gezond 2017.

Glenda said...

Dear Dear Jane what a lovely blog for the end of 2106. as usual I loose my self dreaming in your beautiful photos. To me it is like visiting my child hood story books, like The Secret Garden and Jane Eyre. Thank you so much for taking the time to share so much with us all. Your last block is spectacular, and I can not believe there are so many pieces in your first Baltimore block????? Looking forward to seeing how you work on it and slowly build it up. All the very very best for 2017 and hope it is kinder to both of us. Hugs as All ways Glenda

Phyllis said...

Wat woon je in een beeldschone omgeving. Hopelijk kan al die schoonheid je troost bieden in moeilijke tijden. En je quilt/applicatie passie natuurlijk ook, prachtig werk weer. Ik wens je voor 2017 gezondheid, gezelligheid, geluk en veel creativiteit toe

Helena said...

Gracias, Jane. No conocia mi condicion de no- reply, procuraré arreglarlo. He mirado mucho en Google, pero me apetecía tener la opinión de alguien como tu, que probablemente conoces más el lugar y el quilt.
¡Que tengas un año mucho mejor que este que hoy termina!

Meryl said...

Happy New Year to you an your family.
Your posts are always interesting and so inspiring, I look forward to many more from you and seeing your new quilt evolve...it certainly looks challenging.

Chookyblue...... said...

a beautiful spot to live.........bring on a wonderful 2017............

Chris said...

Allereerst wens ik je een beter jaar dan 2016 toe, met veel genieten en plezier en creativiteit.
Wat woon je daar toch in een prachtige natuur. In alle weertypes. En dan de mooie quilts waar je aan bezig bent! Nee, jij zal je niet snel vervelen. Liefs van mij.

jolie said...

Bewondering voor je applicaties en wens je voor 2017 een goed jaar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...