I love quilts, especially antique quilts, either applique or pieced,
and I want to share my journeys in quilting !

But, my "Threads and Treasures" sometimes include embroidery, painting, or spinning wool
and weaving
.

It is great that you are visiting, and I hope you feel at home here.
I would love it if you left a comment.

My website is www.janequilter.uk




Friday 14 September 2012

"Ierland...."

Ik ben er weer! Vier maanden op blogvakantie is toch wel heel lang! 
In Mei gingen we op vakantie naar Ierland, en daar was het zo mooi, dat ik weer ben gaan schilderen. 
Het quilten bleef dus wel een poosje liggen, en daarmee het bloggen ook.
Nu wil ik je eerst wat fotos van dat prachtige land laten zien - 
Ik heb ze behoorlijk uitgedund, maar er zijn er nog heel wat. Kijk maar even gezellig mee.

De eerste week waren we in het Zuid-westen.
Het water was ongelofelijk blauw!
 Heel mysterieus...
Ik kreeg er niet genoeg van...

Zeer romantisch ook - zelfs al de plaatsnamen. De bergen in de achtergrond heten de "Slieve Miskish" Mountains. Daar kun je toch hele sprookjes bij bedenken?

 Zo'n uitzicht vanuit de keuken is ook best leuk.

 Een mooie quilt op ons bed...

 Stap je de deur uit en zie je dit....

Bij een boerderij hing de was op de heg - dat kan ik me nog herinneren van vroeger...


 Prachtige Keltische grafstenen.

 Felgekleurde huizen die heel vrolijk aandoen.

In deze weilanden zou ik niet graag met een trekker werken....
 
Een mooi dekseltje op de stoep...

 Een prachtig glazen meer in de bergen...

 Welke kant moet je nu op? Dat moesten we wel even bestuderen...

 Opeens merk je dat je vanuit een schuur wordt bekeken....

 Deze steen was minstens drie keer zo hoog als ik, en drie keer zo wijd. 
En heeel oud, hoe ze dat ding daar kregen...?

Een gezellig cafetje

 De oprijlaan naar ons tweede huisje - in de stallen van een prachtig landhuis....

Een warm hapje stond al voor ons klaar..

met Iers brood, roomboter, en zelf gemaakte pruimenjam met lavendel...


een schattig hondje waar ik beste vriendjes mee werd....


Heel veel huizen werden in de 'bloeitijd' van 5 jaar geleden gebouwd, en zijn nog nooit verkocht..
Stapeltjes turf, waar een gezin het hele jaar warmte van heeft


 Het gras was werkelijk zo groen!!
 

 We waren helemaal onder de indruk van de prachtige Ierse koeien, die er super-gezond uitzagen.

 en de mooie Connemara bergen in het Westen

Na twee prachtige weken weer op de boot naar Wales....
Ik had me veel van Ierland voorgesteld, en ik wil er heel graag weer eens naar toe!



33 comments:

annemieke said...

Gelukkig, je bent er weer.
Fijn Weekend Annemieke.

Marloeskreatief said...

Ben blij dat je er weer bent met je gezellige verhalen is net of ik ook even in Ierland ben geweest Gr. Marloeskreatief

Unknown said...

Fijn dat je weer terug bent en wat zien de foto's er mooi uit.

Elisabeth said...

Ha Jane, fijn dat je er weer bent....zoals jullie genoten van Ierland zo hebben wij van jou land en Schotland genoten. Ook zo mooi dat we zeker nog een keer gaan. Groetjes en een fijn weekend, Elisabeth

Tineke said...

Ik had je al gemist Jane, gezellig dat je er weer bent.
Mooie foto's van Ierland, prachtig

Ansje said...

Ha Jane, mooie foto's! Bedankt voor het laten zien en fijn dat je er weer bent! Groetjes Ansje

Betsie said...

Fijn dat je er weer bent Jane!!!
Wat is het mooi in Ierland, schitterende foto's!!!!!!
Daar ben ik nog nooit geweest, maar zou er ook graag eens heengaan!
Ik ben blij weer wat van je te lezen!!!!

Fijn weekend,
Groet Betsie!

quilting Jeannet said...

Jane, heerlijk om weer van je te lezen, ik had je ook al gemist, mooi logje, mooie wereld daar!

Antje uit Urk said...

Wat ben ik blij dat je er weer bent!! En wat een indrukwekkende en mooie foto's! Ik kan me voorstellen dat je er nog eens naar toe wilt, hier zou ik ook graag naar toe gaan! Ik heb weer van je blogje genoten en wat me steeds opvalt dat is dat er zoveel dierenliefde in doorklinkt. Mooi is dat, ik hou ook van dieren!
lieve groet uit Urk,

Carin said...

Geweldig om weer een logje van je te lezen en vooral te bekijken. wat een pracht foto's laat je zien, die Keltische grafstenen ... geweldig !!! Wat moet dat een pracht vakantie zijn geweest.

Quilting Moesje said...

Fijn weer iets van je te horen ... eh lezen :o))
Heerlijke vakantie heb je gehad ... mooie foto's ook :o)

Groetjes,
Simone

Leuk een quilt op je vakantie bed ....

Unknown said...

Mooie foto's!!! Je hebt vast een mooie vakantie gehad? :-)

Willy said...

Ik geniet van je verslag. Zo leren we Ierland een beetje kennen. Prachtig landschap.

Marijke said...

Wat een mooi fotoverslag, wat een ruimte kan bijna de stilte horen!
Prachtig!
Liefs Marijke

Ineke said...

Prachtig land! Wat een mooie kleuren daar wordt je vanzelf creatief van. De foto's zijn ook prachtig.

Fijne dag, Ineke

KijkDaarIs said...

Fijn dat je er weer bent..en wat laat je een prachtige foto's zien....
Het lijkt me een schitterend land..
Fijne dag

Hennie said...

Prachtige foto's, fijn dat je er weer bent.

Goed weekend Hennie.

Guusje, said...

O wat leuk dat je er weer bent en wat een prachtige foto's een van mijn wensen is ook om daar nog eens heen te gaan gewoon omdat het landschap me zo mooi lijkt en zo te zien is dat ook echt zo.

jolanda said...

Wauw wat prachtig zeg!! Ik wil al heel lang heel graag eens naar Ierland en Schotland en nu ik dit zie begint het helemaal te kriebelen.
Ik kan me voorstellen dat je er graag nog eens heen wilt.

Ageeth Dorsman said...

Dat was heerlijk meegenieten van je
foto's van Ierland, echt geweldig!
Het staat heel hoog op mijn verlang-
lijstje van landen, waar ik ooit nog
eens heen wil. Ik had je blog al ge-
mist en vind het fijn, dat je er weer
bijbent, in blogland!
Groetjes van Ageeth

Hubertine said...

Dat ziet er fantastisch uit!
Komt nu dus ook op mijn lijstje "waar ik ooit nog eens naar toe wil"!!
Groetjes, Hubertine

Willeke said...

Fijn dat je weer terug bent in 'blogland'! En wat een prachtige foto's.

Terray said...

Wat heb je me mee laten genieten van het prachtige Ierland. Mijn wens is om daar ook eens rond te toeren...evenals Groot Brittannië zelf. Ooit....

Groetjes
Tertia

@nke said...

Ohhhhh, ik was weer even terug. Heb, net als jij, er een paar jaar geleden een fantastische vakantie doorgebracht en dat was zeker niet de laatste. Dank voor je gezellige vakantieverhaal.

Quiltgroetjes *+*

Diana said...

Leuk dat je er weer bent. Alleen krijg ik nu al weer zin om naar Ierland te gaan.

Wanda - Scraphappy Blended Quilter said...

Jane, It was so lovely to see you back in blogland. You were missed! Thanks for sharing your most lovely recent pictures!!!

Aat said...

Jane, wat is het gezellig om wat van dat prachtige Ierland te zien, wat heb je genoten !!
Maar in gedachten was ik ook wel een beetje in Wales,het lijkt toch wel wat op elkaar !
Wij zijn een paar keer in Barry, (waar mijn broer daar aan een zendingsschool studeerde) geweest en hebben toen ook veel van het prachtige Wales gezien !
Ik ga je trouwer volgen om van je mooie verhalen en quilts te genieten!
Succes met het quilten,Aat

Anonymous said...

He, leuk weer wat van je te horen, ik had je al gemist in blogland. Mooie foto's, gezellig dat we zo mee mogen genieten.

ineke said...

Oeps klikte ik steeds op je site en zag je afwezig. Nu ben je er weer en heb ik het gemist. Leuk dat je weer terug bent en wat een mooie foto's. Zo te zien hebben jullie prachtig weer gehad.Ben benieuwd naar je schilderijen. Fijne dag en groetjes ineke

bep said...

Ik ben ook ooit eens betoverd door Ierland en dat blijft altijd wel zo, groetjes Bep

Dear Jo said...

Wat heerlijk dat je er weer bent (op het blog dan natuurlijk). Ik heb je berichtjes gemist en me meerdere keren afgevraagd of alles wel goed met je zou zijn.
Wat een prachtige foto's van Ierland. Ga je nu ook weer lekker quilten? Ik kijk uit naar al het moois dat je vast weer gaat maken.

Carolien said...

Wat een genot moet dat geweest zijn, heerlijk hoor! Al ben ik natuurlijk wel ondertussen ook heel benieuwd naar je schilderijen (knipoog).

Groetjes en alle goeds, Carolien

fleur said...

Ha Jane; Prachtig hoor Ierland...maar Wales lijkt mij ook heel mooi!
Ik ben ooit in Schotland geweest; dat vond ik ook prachtig.
En op tuin-kasteelreis in Shropshire.
Ach GB is overal wel mooi.
Volgens mij ben jij heeel erg druk met schilderen. Ik hoop dat verder alles goed is.
groetjes Fleur

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...