I love quilts, especially antique quilts, either applique or pieced,
and I want to share my journeys in quilting !

But, my "Threads and Treasures" sometimes include embroidery, painting, or spinning wool
and weaving
.

It is great that you are visiting, and I hope you feel at home here.
I would love it if you left a comment.

My website is www.janequilter.uk




Friday 1 March 2019

"...Eliza Jane..."



Misschien weet je nog dat ik een paar jaar geleden begonnen ben met een Baltimore quilt, die Elizabeth McCullough Hervey heette? Dit was het eerste blok.

Perhaps you remember that I started a Baltimore quilt, called Elizabeth McCullough Hervey quilt a few years ago? This was the first block.



En een close-up...

And a close-up...

Ik had drie blokken af. Hier is de tweede.

I had finished three blocks. Here is the second one.

Met een close-up van kleine bloemetjes met kraaltjes. 

With a close-up of little flowers with beads.

En het derde blok.

And the third block.

En dit is hoe het patroon er uit ziet.
Je kunt het nog steeds bestellen. Klik hier. Ik ga die van mij 'Eliza Jane' noemen, want ik ben van plan een paar blokken te veranderen.



This is what the pattern looks like. It is still available. Click here. I am going to call mine 'Eliza Jane', because I am planning to alter a few blocks.

Nu ben ik bezig met het vierde blok, eerst alle deeltjes op freezerpaper overtrekken....op de stofjes strijken...

Now I am doing the fourth block, first I trace all the parts on freezerpaper...iron them onto the fabrics

...en leg dan de eerste laag op de achtergrondstof. Dat is 'Kona Snow'.

...and then I put the first layer down on the background fabric. That is 'Kona Snow'.

Dan haal ik het freezerpaper er af, en rijg ze vlug vast in het midden....

Then I take the freezer paper off, and quickly thread-baste them onto the fabric.....

....en dan kan ik heerlijk gaan appliqueren.

...and then the applique feast can start.

Soms gaan we ook even weg. Er is een oud kerkje in de buurt met heel veel sneeuwklokjes..

Sometimes we go out. There is a small old church near us with lots and lots of snowdrops...

Overal staan ze....

They are everywhere....

Waar je ook wandelt....

Wherever you walk...

Met het mooie weer heb ik ook maar vast wat viooltjes opgehaald.

With the beautiful weather I got some pansies too.

Intussen ben ik ook begonnen met de voorbereiding van een rand, want die randen zijn 2.25 meter lang (langs 5 blokken van 45cm). En ik wil niet alle randen tegelijk aan het eind maken als de blokken af zijn. Hier maak ik de plastic overlay.

In the meantime I have also started preparing one of the borders, because they are 90 inches long (there are 5 blocks of 18 inches). And I don't want to do them all together after I have finished the blocks. Here I am tracing the plastic overlay.

Dan gaan we boodschappen doen en is er een kleine wachttijd.... Suffolk schapen met lammetjes !

Then we go shopping, and there is a traffic jam... Suffolk sheep with lambs!

En ik word helemaal gelukkig van het maken van het vierde blok!

And working on the fourth block makes me feel very happy!

Fijne dag!

Have a nice day!

Jane

19 comments:

Janet said...

I enjoy an applique feast myself :0) Your blocks are also a feast for the eyes! The borders on that quilt are beautiful and so full of applique! So many stitches to enjoy!

Carin said...

wat wordt ook dit weer een geweldige quilt ! De blokken die al af zijn, zijn kunstwerkjes op zich. Je volgende blok is ook weer een schatje.
Zoals jij het doet met het freezerpaper, zo doe ik het ook (met een overlay), maar toch merk ik dat, als ik dan een deel geappliceerd heb, het niet helemaal past met de overlay. Net alsof toch de verschillende dingen wat verschoven zijn en wat kleiner lijken.

De oude kerkhoven zijn prachtig en wat mooi met de sneeuwklokjes. Zo'n wachttijd is niet erg, zeker niet als je die lieverds voorbij ziet wandelen.

Karen - Quilts...etc. said...

that is such a beautiful quilt that you are making - those borders! my that will take awhile won't it. Such pretty blocks - I really like that first one that you show. I have several patterns for applique quilts that I must make sometime - I just don't have enough time to make all that I want to.
Such pretty photos of your countryside and the snowdrops! beautiful - I have a few in my garden that will open soon but still some cold weather to get through.

Penny said...

I'm in awe of your wonderful applique blocks. I always enjoy your leaves and the clever way you choose and use green fabrics. You must have a vast collection of greens.
Thank you for sharing your snowdrops. I wish our traffic jams could be as woolly as yours! Penny

Annemiek said...

Heerlijk dat mooie weer we kunnen weer wandelen en de natuur opnieuw ontdekken. Ieder jaar weer zo leuk om alle bloemen opnieuw te zien groeien en in bloei te zien komen. Je hebt weer mooie blokken gemaakt een feestje om naar te kijken. Fijn weekend.

Christine said...

Hallo, ik volg uw werk al een tijdje en bewonder telkens de mooie en fijn uitgevoerde applicaties. Kunt u zeggen met welk type potlood u de fijne lijntjes tekent op de stof rond het freezerpapier?
Groetjes, Christine Remmery, België

Nyla said...

You are working on so many beautiful and difficult appliqué quilts! Your workmanship is marvelous. I think a sheep traffic jam would be less stressful than cars. Enjoyed the beautiful snowdrops! I am working on some Manx Rooftop blocks but am looking forward to getting out my Sarah Morrell blocks and seeing where I am. I see from your side bar that you have started the Stonefields quilt. That is a favorite quilt of mine and I would like to make it sometime in the future. I have decided to finish some UFOs before beginning anything new!

Floor said...

Prachtig je blokken! Wat kan je dat toch mooi. Die rand van 2,25 meter.... oeps, dat is wel even een dingetje! En dat 4 keer. Je bent nog jaren bezig denk ik, maar zolang het leuk blijft, fijn werk.
Mooi al die sneeuwklokjes. In mijn tuin komen er ook elk jaar meer.

Ineke said...

Erg leuk om te zien hoe jij alles voorbereid en wat je allemaal doet om weer een blok of rand te appliqueren. Schitterende blokken!!! Wat mooi, al die schapen en lammeren die waarschijnlijk naar een andere weide worden gebracht.
Fijn weekend

Rachel said...

You might very well want not to be doing all the border at the end! Happy Stitching!

Phyllis said...

Prachtig werk weer. Deze applique methode is ook mijn favoriet, al kan het zijn dat ik soms bij een bepaald motief een andere methode handiger vind. Dank voor alle foto's, weer een mooie blogpost.

marga said...

Geweldig wat een prachtig appliceer werk. Het lijkt mij een hele uitdaging.
De eerste sneeuwklokjes de laten zien dat de Lente in aantocht is. Het kan mij niet snel genoeg gaan. En even wachten op een kudde schapen is ook geen straf maar zo leuk om te zien.
Fijne week.
Groeten
Marga

Chopin - A Passionate Quilter said...

Oh Jane such beautiful work!!!!! I am having issues with my hands, so I think this is why my applique has slowed! I keep on though!

Such beautiful work - I have the same pattern - so many but not enough time to make them all!

Hugs

Sylvia`s Quilts said...

Geweldig, zo mooi die blokken. Kunstwerken!

Karmen said...

Lovely work. I cannot imagine tackling such a challenge.

Guusje, said...

Wat een prachtige blokken zijn dit. En dan de rand dat is zeker veel werk En dan 4 x maar het wordt weer prachtig. Het is ook heerlijk om weer lekker buiten te kunnen zijn. De lammetjes vind ik altijd zo leuk en lief.

Marjan said...

Weergaloos mooie blokken, Jane! Een genot om naar te kijken. En wat woon je toch in een heerlijke omgeving... die sneeuwklokjes... die schapen... het is al genieten met de deze foto’s!

Jan M said...

Thank you so much for sharing your lovely work!

Michelle said...

Your applique is just stunning. Thank you for sharing it, and your lovely walks. Just beautiful all the way around!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...